سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
 
عنوان آخرین اخبار
انتقاد شدیداللحن دو نماینده مجلس ایران از رهبر حماس
از امروز 88.7.15 خبر گزاری لک نیوز آغاز به کارکرد
پشت پرده تصاحب مخابرات توسط برخی نهادها
سعید حجاریان: از همه جا بی خبر بودم، شما باید تعریف کنید
اقتصادی کردن نظامیها و امنیتیها، انحرافی که از دوران هاشمی و رضا
شگفتی حجاریان ازشنیدن حوادث خارج زندان
نابغه هاعلیه کارگردان متجاوز
خبرهایی از اوین - بازجوی ابطحی به سراغ رمضان‏زاده رفت
آنتن های سرطان زا پرندگان تهران را کوچاند
هشدار سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران، درخصوص حفظ جان بهزاد ن
عکس: انتخابات رضاخانی
سکوت رادان درباره نقش خود در کهریزک
درسهای انتخابات «افغان»ها به همسایه متمدن
عصبانیت رجا:چرا آینده ازلباس شخصیهاانتقاد می کند
انتصاب مهم درسپاه:نقدی فرمانده بسیج شد
[همه عناوین(22)]

آنتن های سرطان زا پرندگان تهران را کوچاند
نوشته شده در 88/7/15:: 10:53 عصر
آنتن‌های سرطان‌زا پرندگان تهران را کوچاند
«سرمایه» در گزارشی نوشت: دکل‌های BTS نصب شده در شهرهای بزرگ ایران از جمله تهران سبب ساز بروز مشکلات مختلف در بدن شهروندان از جمله اختلالات خونی و مغزی می‌شوند.

مهندس حسن اصیلیان، معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست کشور در گفت‌وگو با روزنامه «خراسان» هشدار می‌دهد: «براساس گزارش‌های به دست آمده و تحقیقات انجام شده، فراوانی امواج الکترومغناطیس که به طور عمده به دنبال نصب دکل‌های BTS در مناطق مسکونی منتشر می‌شود، باعث بروز مشکلات خونی و مغزی برای ساکنانی که در میدان مغناطیسی تاثیرگذار این امواج زندگی می‌کنند، شده است و با توجه به اثرات زیان بار این امواج، لازم است راهکارهای اساسی برای کاهش اثرات این امواج در کشور به کار گرفته شود.»

گورانی، کارشناس و مسئول بهداشت پرتوهای وزارت بهداشت هم با صراحت اعلام می‌کند: «آنتن‌های BTS تلفن همراه تشعشعات الکترومغناطیسی از خود ساطع می‌کنند که قرار گرفتن در معرض این امواج در درازمدت مشکلات مختلفی از جمله سردرد، سرگیجه، مشکلات و تحریکات عصبی و... را برای فرد ایجاد خواهد کرد.»

اما مسئولان وزارت ارتباطات به ویژه مسئولان شرکت ارتباطات سیار هرگونه خطر احتمالی ناشی از نصب و راه‌اندازی این آنتن‌ها را مردود اعلام می‌کنند و معتقدند هنوز عارضه ثابت شده‌ای در این زمینه وجود ندارد.
کارشناسان با اعلام مهاجرت نیمی از پرندگان تهران به دلیل وجود امواج الکترومغناطیس دکل‌های BTS، افزایش پدیده جهش زایی ژنتیکی در شهروندان، جانوران و گیاهان شهر تهران را محتمل می‌دانند.

دکل‌های BTS؛ سلامت انسان‌ها

از زمانی که برای اولین بار در خیابان‌های تهران مردم با گوشی‌های در دست مشغول صحبت با دیگری بودند بیش از 13 سال سپری شده است و در آن زمان به علت قیمت بالا و محدود بودن شبکه، تعداد اندکی از مردم امکان دسترسی به این وسیله ارتباطی را داشتند و در مجموع گفته می‌شود شبکه تلفن همراه در کشور توسط مخابرات در مردادماه سال 73 با نصب و راه‌اندازی 24 ایستگاه BTS برای تنها 9 هزار و 200 کاربر تهرانی راه‌اندازی شد و این در حالی است که این تکنولوژی با تاخیری 10 ساله وارد کشورمان شده بود.

بعد از تهران به دلیل استقبال از این وسیله ارتباطی مسئولان مخابراتی به فکر توسعه آن افتادند و یک سال بعد شهرهای دیگر کشور همچون تبریز، مشهد، اهواز، اصفهان و... نیز زیر پوشش شبکه تلفن سیار قرار گرفتند، اما با این حال همچنان به دلیل قیمت بالای سیم کارت و بازار سیاهی که برای فروش آن از سوی بخش دولتی به طور ناخواسته ایجاد شده بود؛ آنچنان این وسیله ارتباطی بین عموم مردم رواج نیافته بود، اما رفته رفته با ورود اپراتورهای بخش خصوصی به میدان رقابت به نوعی قیمت سیم کارت‌ها به نحوه چشمگیری شکسته شد و خرید سیم کارت و اتصال به شبکه تلفن همراه به یکباره گسترش پیدا کرد و بر پایه آخرین آمارها، گفته می‌شود تعداد مشترکان تلفن همراه تنها در بخش اپراتور شرکت ارتباطات سیار به 20 میلیون نفر رسیده است و این در حالی است که چند میلیون نفر کاربر دو اپراتور دیگر را نیز باید به این لیست 20 میلیون نفری اضافه کرد.

به هر حال رشد صعودی مشترکان تلفن همراه و همه گیر شدن این وسیله ارتباطی در اقصی نقاط کشور را باید از نظر پیشرفت کشورمان به نوعی به فال نیک گرفت. مسئولان مخابراتی اعلام می‌کنند تاکنون بیش از 14 هزار ایستگاه BTS در کشور راه‌اندازی شده است و به طور متوسط در کشور هر آنتن تلفن همراه می‌تواند دو هزار مشترک را زیر پوشش قرار دهد و این در حالی است که امروزه واگذاری خطوط تلفن همراه در کشور به دلیل تنوع اپراتورها، قیمت نسبتاً پایین و از همه مهم تر به روز عرضه شدن آن با اقبال بسیار خوبی از سوی مشترکان روبه رو شده است. به طوری که اکثریت به سمت خرید این وسیله ارتباطی به طور چشمگیری جذب شده‌اند و در مجموع می‌توان یادآور شد هرچه تعداد مشترکان افزایش پیدا کند به تبع آن، این روند در نصب ایستگاه‌های BTS نیز تاثیر مستقیمی دارد، همان آنتن‌هایی که در سطح شهر به رشد خود ادامه می‌دهند.

اما سوالی که بارها مطرح شده است این است که آیا دکل‌های BTS پراکنده در سطح شهر خطرناک هستند یا بی خطر. سوالی که تاکنون به طور شفاف و دقیق به آن پاسخ داده نشده است. این در حالی است که براساس گزارش‌های متعدد علمی، تاثیرات آنتن‌های BTS بر انسان به خصوص کودکان بسیار خطرناک بوده و عوارضی همچون سرطان را در پی خواهد داشت، ولی مسئولان اظهارنظرهای متفاوتی دارند.

رمضانعلی صادق زاده رئیس کمیسیون مخابرات مجلس به «سرمایه» می‌گوید: «آنتن‌های BTS به هیچ وجه ضرر و زیانی برای مردم ندارد چرا که این آنتن‌ها معمولاً در بالای ساختمان‌ها و به گونه‌ای نصب می‌شود که شدت امواج الکترومغناطیسی ساطع شده از آنها در سطح زمین بسیار پایین تر از حد مجاز است و هیچ گونه خطری برای افراد به وجود نمی‌آورد.»
اما علی گورانی کارشناس و مسئول بهداشت پرتوهای وزارت بهداشت در این زمینه به «سرمایه» می‌گوید: «بیشتر آنتن‌های تلفن همراه BTS که از سوی اپراتورهای تلفن همراه در کشور نصب شده‌اند، مجوز ایمنی وزارت بهداشت را ندارند.»

او اضافه می‌کند: «متاسفانه نصب کلیه آنتن‌های BTS تاکنون بدون اخذ مجوز از وزارت بهداشت انجام شده است حال آنکه وزارت بهداشت این موضوع را بارها به مسئولان امر متذکر شده است.»
حسن اصیلیان معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست معتقد است: «منبع انتشار امواج الکترومغناطیس به طور عمده دکل‌های BTS هستند. بنابراین با توجه به عوارض و تاثیرات سوءخونی و مغزی این امواج مطابق با استانداردهای جهانی این دکل‌ها باید دور از مناطق مسکونی بنا شود.»
او در ادامه می‌افزاید: «نتایج تحقیقات مختلف نشان داده است که این امواج نه تنها روی انسان بلکه روی سایر موجودات نیز تاثیرات سوئی ایجاد می‌کنند به طوری که برخورد این امواج با انسان و سایر موجودات باعث بروز اختلالات خونی اعم از موتاسیون (جهش‌های خونی) می‌شود که در نهایت از عوامل بروز سرطان است.»

معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست می‌افزاید: «طی تحقیقی که در دانشگاه تربیت مدرس انجام دادیم، به دنبال بررسی نتایج تست‌های خونی افرادی که در نزدیکی این دکل‌های برق سکونت دارند و در شعاع تاثیرگذار این امواج قرار می‌گیرند، مشخص شد که در این افراد نوعی جهش‌های خونی بروز کرده است. ضمن آنکه نتایج بررسی پرسشنامه‌هایی که در بین افراد ساکن در این مناطق توزیع شده بود نیز نشان داده که این امواج همچنین اثرات سوءعصبی و مغزی به دنبال دارند.»

دکتر محققی رئیس مرکز تحقیقات سرطان نیز در گفت وگو با سایت سلامتیران در مورد مضرات آنتن‌های تلفن همراه می‌گوید: «اصولاً آنتن‌های تلفن همراه و دکل‌های مخابراتی و نیز تشعشعات ناشی از دکل‌های برق فشارقوی هریک به نوبه خود اثرگذاری خفیف تا شدیدی روی افراد دارند. به عنوان نمونه در مورد دکل‌های برق فشارقوی طیف‌های مختلف امواج الکترومغناطیسی، میدان‌های مغناطیسی ایجاد می‌کنند و افرادی که در حوزه این میدان‌ها قرار می‌گیرند تحت تاثیر آثار سوء این امواج واقع می‌شوند. تاثیر این امواج روی کودکان می‌تواند باعث بروز برخی از انواع سرطان‌ها شود. در افراد بالغ نیز موضوع در مواردی باعث بروز مخاطرات و بیماری‌ها در سیستم‌های عصبی، قلب و عروق و دستگاه گوارش می‌شود و در مواردی نیز باعث ایجاد سرطان خون در این افراد شده است.»

دکل‌های BTS؛ کوچ پرندگان

خطر انتشار امواج الکترومغناطیس توسط دکل‌های BTS محدود به شهروندان تهران و شهرهای بزرگ کشور نمی‌شود. این امواج با تاثیر روی سیستم جهت یابی پرندگان، حیات آنها را در معرض خطر قرار داده و سبب ساز کوچ دسته جمعی آنها می‌شوند.

حسین دماوندی نژاد سرپرست دفتر طیور و زنبورعسل وزارت جهادکشاورزی در گفت وگو با سایت الف می‌گوید: «حدود 50 درصد از پرندگان وحشی به شکل بی‌سابقه تهران را ترک کرده‌اند که علت این امر گسترش امواج تلفن همراه است.»

دکتر نواییان متخصص محیط زیست و مدیر موزه هفت چنار با اشاره به تاثیر امواج رادیویی در مهاجرت جانوران به «سرمایه» می‌گوید: «خودکشی و مرگ تعداد زیادی از دلفین‌ها در سواحل خلیج فارس به دلیل ارسال امواج الکترومغناطیسی و مختلف شدن سیستم جهت یابی آنها بود.»
این متخصص محیط زیست در ادامه می‌افزاید: «در کشور به دلیل اینکه سیستم‌های ارتباطی پیشرفته نیست و از آن استفاده صحیح نمی‌شود، تاثیر مخربی بر محیط زیست می‌گذارد.»

نواییان معتقد است: «پرندگان تهران با استفاده از امواج ماورای بنفش، مادون قرمز و الکترومغناطیس جهت یابی می‌کنند اما افزایش بی رویه و وحشتناک امواج الکترومغناطیس سبب ساز مختل شدن سیستم جهت یابی و کوچ آنها شده است.»

دکل‌های BTS و از بین رفتن منظر شهری

چندی است شهرداری تهران به عنوان متولی حفظ زیبایی شهری با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در رابطه با نصب آنتن‌های BTS تلفن همراه کشمکش‌هایی پیدا کرده است.
محمدباقر قالیباف شهردار تهران با وجود اینکه تصریح می‌کند:«این ارگان هیچ مخالفتی با نصب آنتن‌های BTS تلفن همراه ندارد»، معتقد است: «مخابرات برای نصب این آنتن‌ها باید ضوابط شهر و شهرسازی را رعایت کند.»

او با بیان اینکه «نصب آنتن یک مساله مهم است»، می‌افزاید: «شرکت ارتباطات سیار مجاز نیست این آنتن‌ها را در اماکن مسکونی و شخصی حیاط منازل نصب کند.»
قالیباف اظهار می‌دارد: «شهرداری هیچ مشکلی برای نصب BTS ندارد و اگر ضعف فنی در این زمینه وجود دارد، نباید شهرداری را در این زمینه مقصر دانست.»

این درحالی است که شرکت ارتباطات سیار دلیل اصلی اختلالات شبکه تلفن همراه را ممانعت شهرداری در نصب آنتن‌های BTS عنوان کرده و معتقد است شهرداری به دلیل حفظ زیباسازی شهری اجازه نمی‌دهد اپراتور اول در نقاط فاقد پوشش دهی آنتن نصب کند.

بنا بر گفته روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات، 300 نقطه کور در تهران وجود دارد و ظاهراً شهرداری برای نصب BTS مخالفتی نمی‌کند اما در عمل هیچ اقدامی صورت نمی‌دهد. البته به نظر می‌رسد پس از مصوبه جدید هیات دولت مبنی بر بلامانع بودن نصب آنتن‌های BTS در اماکن دولتی، چالش‌های اخیر بین شرکت ارتباطات سیار و شهرداری برطرف شود. براساس این مصوبه تمامی وزارتخانه ها، سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی موظف هستند فضای موردنیاز شرکت ارتباطات سیار برای نصب آنتن‌های فرستنده و گیرنده رادیویی BTS را در اختیار این شرکت قرار دهند.

در پایان باید گفت تفاوتی بین دو اپراتور و یک پیمانکار وجود ندارد؛ چراکه برای اکثر مشترکان اتفاق افتاده روزهایی به هیچ عنوان نتوانسته‌اند با تلفن همراه خود صحبت کنند و اگر تماسی نیز برقرار بوده در کمتر از چند ثانیه با اختلال بسیار شدید به طور کامل قطع شده است، در صورتی که همگان می‌دانند دستگاه‌های تلفن همراه روشن است. از نظر علمی دلیل به وجود آمدن چنین مشکلاتی بازمی گردد به ضعف شبکه و زیرساخت‌ها و همان کور بودن نقاط. به عنوان نمونه گفته می‌شود در حال حاضر بیش از 10 نقطه کور در تهران وجود دارد که با اتصال آنتن‌های BTS برطرف می‌شود؛ همان آنتن‌هایی که مضر بودن آنها به نوعی اثبات شده است. حال انتخاب با مشترکان است؛ یا با آغوش باز بام و زمین‌های خود را در اختیار اپراتور قرار می‌دهند تا بلکه با به جان خریدن مضرات این آنتن‌ها تماسی راحت داشته باشند یا تماسی ناقص را به عوارض جسم و محیط زیست ترجیح می‌دهند.

دیدگاه شما

عنوان آخرین اخبار
انتقاد شدیداللحن دو نماینده مجلس ایران از رهبر حماس
از امروز 88.7.15 خبر گزاری لک نیوز آغاز به کارکرد
پشت پرده تصاحب مخابرات توسط برخی نهادها
سعید حجاریان: از همه جا بی خبر بودم، شما باید تعریف کنید
اقتصادی کردن نظامیها و امنیتیها، انحرافی که از دوران هاشمی و رضا
شگفتی حجاریان ازشنیدن حوادث خارج زندان
نابغه هاعلیه کارگردان متجاوز
خبرهایی از اوین - بازجوی ابطحی به سراغ رمضان‏زاده رفت
آنتن های سرطان زا پرندگان تهران را کوچاند
هشدار سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران، درخصوص حفظ جان بهزاد ن
عکس: انتخابات رضاخانی
سکوت رادان درباره نقش خود در کهریزک
درسهای انتخابات «افغان»ها به همسایه متمدن
عصبانیت رجا:چرا آینده ازلباس شخصیهاانتقاد می کند
انتصاب مهم درسپاه:نقدی فرمانده بسیج شد
[همه عناوین(22)]

کلمات کلیدی
انتقاد شدیداللحن دو نماینده مجلس ایران از رهبر حماس . خالد مشعل . قدرت‌الله علیخانی .
 
پایگاه خبری لک نیوز

تمام خبرها

خبرنامه
 
دوستان ما
جلوه

آ موزگار عشق
گمگشته
معرفت
دخترک
yazd blog
با نام تو ای تنهاترین
انتظار
یا ابا صالح المهدی جهان در انتظار توست
حامیان سپهرحیدری
حباب زندگی
حاج رضوان
شوکران
****شهدا شرمنده ایم****
عشق؛خدا؛پدر؛دوست دارم؛هدیه؛گل؛یادگاری؛عشق علی؛شادی
در پناه آسمون
وبلاگ علمی تخصصی حقوق ورسانه
علوم کامپیوتر
عشق یعنی در فراقش سوختن
شاهد
تنها
آرزو دارم سر آمپول‌ها نرم باشد!
مارسا12
سایت تفریحی سونگ ایل گوک
09370811917 s.m.s
وبلاگ تخصصی مهندسین مرتع و آبخیزداری
قرمز آ تشین
جستجو کردی نبود کلیک کن اینجا هست؟!!!!
کسب درآمد از طریق اینترنت
توسعه سینمای فاخر
بیا تو موزیک
یادداشت های یک روحانی
•.•ღ♥ღاز عشق تا دانلودღ♥ღ•.•
بسیج دانشجویی رودهن
پسر دوست داشتنی
سایت خبری مالباخته‏های شرکت هرمی گالف - حتما عضو شوید
مطالب جالب و سرگرمی
سریال دلنوازان
تو میتونی !! دانلود سرگرمی عکس کلیپ آهنگ
علی بلندگرامی
نوای عدالت
تفریحات مجازی (همه چی)
بسیج مدرسه عشق

...:: قالبهای پارسی بلاگ ::...
یکی هست یکی نیست غیر از خدا هم هیچکی نیست
قالب وبلاگ
بهترین های اینترنت
شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان جرقویه علیا
روش دات کام
 
 
  Laknews.Parsiblog.com © 2009 کلیه حقوق این وب سایت متعلق است به